hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| معدن سیلیس چشم‌به‌راه حمایت مسئولان

گلستان| معدن سیلیس چشم‌به‌راه حمایت مسئولان

تنها معدن سیلیس گلستان با خلوص 90 تا 95 درصد واقع در حومه روستای آق امام شهرستان مراوه تپه در منتهی الیه شرق این استان، برای بهره‌برداری بهینه و اقتصادی و توسعه فعالیت‌ها نیاز به توجه و حمایت جدی مسئولان دارد.

مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه روستایی جوانان آق امام مراوه تپه به‌عنوان شرکت تعاونی متولی بهره‌برداری از این معدن گفت: این معدن پس از طی مراحل کارشناسی و ارائه آزمایش‌های مختلف خاک‌شناسی و زیست‌محیطی با هدایت و مساعدت مسئولان شهرستان و استان در سال 82 به ثبت رسید و در ادامه، از دو سال پیش موفق به دریافت مجوز بهره‌برداری شد.

منصور بوبک با بیان اینکه روستاییان بالای 18 سال روستای آق امام در عواید معدن سهیم هستند، افزود: معدن سیلیس در قالب شرکت تعاونی توسعه روستایی جوانان آق امام مراوه تپه اداره می‌شود و این تعاونی در حال حاضر یک هزار و 500 نفر عضو دارد.

او تصریح کرد: این معدن در مراحل اولیه فعالیت و بهره‌برداری است و با توجه به اینکه سیلیس از مواد اصلی تولید سیمان است، نخستین قرارداد بهره‌برداری از این معدن نیز با شرکت سیمان پیوند گلستان واقع در شهرستان گالیکش در فاصله 75 کیلومتری معدن منعقدشده است.

بوبک ادامه داد: بر اساس این قرارداد، کارخانه سیمان مجوز برداشت سه هزار تن سیلیس را دارد و اکنون بخش قابل‌توجهی از نیاز این واحد تولیدی از معدن روستای آق امام استخراج و به کارخانه منتقل می‌شود.

او به اهمیت تولید فرآورده‌های مختلف سیلیس و عرضه آن‌ها به بازار مصرف اشاره کرد و گفت: با توسعه فعالیت‌های معدن که نیاز به حمایت مسئولان دارد، به اهداف اشتغال‌زایی، ارزش‌افزوده و درآمدزایی برای اعضای شرکت تعاونی توسعه روستایی جوانان آق امام دست می‌یابیم.

مدیرعامل شرکت تعاونی توسعه روستایی جوانان آق امام مراوه تپه افزود: این شرکت برای توسعه فعالیت‌هایش نیاز به لودر، کامیون، سنگ‌شکن، باسکول، خطوط تولید و بسته‌بندی فرآورده‌های سیلیس در اوزان مختلف دارد.

بوبک اضافه کرد: اگر امکانات و تجهیزات لازم در اختیار این شرکت گذاشته شود، علاوه بر ایجاد ده‌ها فرصت شغلی برای جوانان، زمینه رونق اقتصادی و توسعه منطقه را نیز فراهم می‌شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد